من ناس في القلب
كان ليها مكان
ياخسارة
كل المستخبي ظهر
منهم ليه
بان
حبي اللي كان ليهم
في لحظة عليهم
هان
برغم اني طول عمري مخلص
ليهم ولامرة جيت عليهم
ولا قلت فلحظة انا منهم
زهقان
من راحتي انا كنت اديهم
حب وحنان
لما شبعوا هما من ظلمهم
سقوني مُرهم الآسى
جفا وحرمان
طب له يازمان الآسى
بتآسي
الإنسان علي أخوه
ألا نسان
بتخليه في لحظة يبيع
ويقول اهو هان
مابيفكرش في حاجة تانية
ولاحتي تفكيره يجيبة لثانية
غير لما الحلو من ايدة
مع اللي غيرة
يبان
وكاننا عايشين في غابة
تنهش وتاكل في القطيع
تقو لش لبان
اهي ناس عايشة بين الناس
زي كلاب مسعورة
حيتان
بتشوفهم وتبص عليها تلقا
الشكل عويل عنهم عاوز تبعد
منهم قرفان
واهم عايشين الدنيا وسطينا
بينين للكل بينين خالص
زي بيوت خاليه
الجدران
اوحتي اماكن تسندهم مبنيه
من غير حيطان
تمنع عنهم وسواس وشيطان
لوحدهم قاعدين اتحرموا
لكلمه حلوه وصحبة خير
يكون فيها الأهل
جيران
والحب الصادق موجود بينهم
ويكون ليهم
عنوان
ويكون اخلاصهم شاهد
وبدون حرمان
طب ليه في ثانية باعوا
كل اللي كان
ولاعادش الخير فيهم
ولامنهم ومنين
هيبان
حتي الحلو خلاص بقا مُر
ع ايديهم
والقلب منهم صبح عيان
ماهو ماعدش الخير ليهم ولافيهم
ومنين هايجهم
عشان مافهمش الخير لبعضيهم
النحس ظهر وصبح
ألوان
ولاعادش معاهم عمرك
تحس بالامان
انا زعلان
من ناس في القلب
كانت هنا موجودة وساكنة
مكان

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق