الخميس، 6 يونيو 2024

.. نبني .. بيوت ..
.... قلم السيد بدر .      
ناس عايشه راضيه بالمقسوم لها
وناس باصه لغيرها وللي مش لها
وناس على حالها مش راضيه
وتشكي قلة بختها
...............
امتى اشوف الخلق راضيه
حامده شاكره ربها 
............    
الكتير مبقاش مكفى وللي جي أزاى يكفي 
نسينا الحمد وبنشكى ما حدش فينا مستكفى
معانا كتير وبندارى في أيدنا النعمه ونخبى 
........
امتى أشوف الخلق حامده
لجل الجي ما يكفي
.........
بنتلهف على الدنيا يا خلق الدنيا مش حتطير
بنبني بيوت ما نسكنها وبنسيبها 
عشوش عصافير
امتى نفوق من السكره وللخالق نسيب بكره 
اللي ليك حق وحاتخده عدل موزع القسمه 
........
أمتي أشوف الخلق راضيه 
وللخالق نسيب بكره ..
......ترضى بالمقسوم تعيش

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

-( عيد ميلادي)- في الخامس من آب بعضُ طينٍ وماءٍ صارا أنا والى أنْ يختلفا سأبقى هنا... لم تكنْ صدفة أو لقاء عبثي بين عنصرين بل تحدٍّ وامتحان ...