الخميس، 7 ديسمبر 2023

أقول إزاي 

أقول إزاي إني عربي
أقول إزاي
والخونه نهبوا أرضي وعرضي
وسرقوا صباي

شكلنا بقى أضحوكة 
دمنا بقى رخيص
لعبه وكمان محبوكه
وكل خسيس وخسيس

فين الشرف فين
فين الدم الحامي 
فين يا مسلمين 
ليه الكل أناني

لأمته هنسكت ونتفرج
كلمه كرامه إنعدمت
وكل حاكم مهرج
والعار كلمه إنطبعت

أقول إزاي إني عربي
أقول إزاي
والخونه نهبوا أرضي وعرضي
وسرقوا صباي

مش لاقي كلام يتقال 
حاسس بخجل وكسوف
وعندي مليون سؤال
وليه ملجمنا الخوف

لأمته هنفضل نطاطي
والجبن هو شعارنا
نصرخ بس ونهاتي
ونصبر ع اللي ظالمنا

أقول إزاي إني عربي
أقول إزاي
والخونه نهبوا أرضي وعرضي
وسرقوا صباي

       أقول إزاي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

-( عيد ميلادي)- في الخامس من آب بعضُ طينٍ وماءٍ صارا أنا والى أنْ يختلفا سأبقى هنا... لم تكنْ صدفة أو لقاء عبثي بين عنصرين بل تحدٍّ وامتحان ...